وزیر اقتصاد تکلیف مالیات فروش طلا را مشخص کرد

وزیر اقتصاد تکلیف مالیات فروش طلا را مشخص کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی (احسان خاندوزی) چهارشنبه ششم دی ماه سال ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان درباره اینکه چرا وارد کردن اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت لغو شده است، احسان خاندوزی گفت: سامانه جامع تجارت توسط وزارت صمت مدیریت می‌شود و وزیر صمت بهتر می‌تواند در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی (احسان خاندوزی) در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای اخذ مالیات از طلافروشان وجود دارد، گفت: در روزهای گذشته جلساتی بین نمایندگان اتحادیه طلافروشان و سازمان مالیاتی کشور برگزار شده است. موج خبری کاذبی در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است مبنی‌بر اینکه آیا سیاست جدیدی در دولت برای اخذ مالیات از طلا وجود دارد، با توجه به تفاهمات صورت‌گرفته به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد حل این موضوع خواهیم بود.

عصر روز گذشته نیز، یوسف تقی‌زادگان -رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد عنوان کرد: انتشار اطلاعیه این اتحادیه مبنی بر «توقف ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی» با نظر و تایید بازرسی اداره صمت خراسان رضوی بوده است. به گفته تقی‌زادگان، در جلسه‌ای که در اتاق اصناف مشهد با حضور مسئولان بازرسی اداره صمت خراسان رضوی برگزار شد، قرار شد صاحبان طلافروشی‌ها مغازه‌های خود را باز کنند و فعلا ثبت نام در سامانه جامع تجارت در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ متوقف شود تا این موضوع در تهران مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. او ادامه داد: این اتحادیه تلاش کرد تا با میانجیگری و مدیریت شرایط و تشویق کسبه به بازگشایی مغازه‌ها به حل این موضوع کمک کند که متاسفانه با تکذیب این خبر تنها چند ساعت بعد از تایید آن، از سوی مسئولان بازرسی اداره صمت اعتماد کسبه به صحبت‌های اتحادیه هم از میان رفت.

به نظر شما در نهایت بابت فروش طلا مالیات دریافت خواهد شد؟